
Mennyiben más a fiatalok helyzete Iránban, mint bárhol máshol a földön? – teszi fel a kérdést
Majid Barzegar, az
Esős évszakok rendezője. Az iráni filmre jellemző konvenciókkal bámulatos magabiztossággal szakító alkotás szerint nem sokban. Az
Esős évszakok univerzális témát dolgoz fel, miközben gesztusaiban mégis jellegzetesen iráni marad.
A film főszereplője egy középosztálybeli fiú, aki szülei válása közepette a dacos, magányos, bizonytalanságokkal teli kamaszok életét éli Teheránban egy üres lakásban, és olyan ügyekbe sodródik, amelyekért fizetnie kell, méghozzá sokat. A Hullámtörők-díjért versenybe szálló iráni filmet 16:00-tól vetítjük a KINO-ban.

Szintén iráni vonatkozású
A romlás virágai című francia szerelmes film. A fiatal teheráni lányt, Anahitát szülei Párizsba küldik, hogy megóvják a helyi zavargásoktól. A hátrahagyott zűrzavarból azonnal egy másikba csöppen, hiszen érkezése után máris beleszeret Geckóba, a politika iránt cseppet sem érdeklődő francia fiúba. A lány a Twitteren és a YouTobe-on követi az otthoni véres eseményeket, így kapcsolatukba fokozatosan befurakszik a történelem, szerelmüket óhatatlanul megmérgezi a világhálón közvetített vérontás. A film 18.30-tól látható a Toldiban, a vetítés után vendégünk a rendező, a Budapesten született, de Svédországban nevelkedett
David Dusa.